• b09.jpg
  • b08.jpg
  • b04.jpg
  • b02.jpg
  • b05.jpg
  • b07.jpg
  • b06.jpg

Huisstijlen

"Een goede huisstijl weerspiegelt de 'ziel' van een organisatie", zo wordt beweerd.

Persoonlijk
Bij Nojz geloven we dat ook, zij het ten dele. Zeker, een huisstijl moet passen bij een organisatie. Qua uitstraling, imago, product, doelgroep et cetera. Maar het in een huisstijl of huisstijlcomponent, zoals een logo, weergeven van de ziel van een organisatie gaat wel erg ver. Want wat is dat dan precies, de ziel van een organisatie?

Bezielend
Wij geloven dat een huisstijl in elk geval een goed gevoel moet opwekken en in die zin 'bezielend' zou kunnen zijn. Kleur en vorm spelen daarbij een belangrijke rol. Die moeten niet alleen passen bij een organisatie of een product, maar liefst ook een positieve emotie oproepen bij de doelgroep. Vandaar dat we het heel belangrijk vinden te begrijpen wie die doelgroep is. Hoe die denkt. Wat-ie leuk vindt. Wat hem beweegt tot actie. En hoe die doelgroep wellicht verder gedifferentieerd moet worden teneinde de juiste snaren te raken. Alleen gewapend met die kennis kun je effectief communiceren. En dus ook een huisstijl ontwikkelen.


Het ontwerpen van een huisstijl of het 'oppoetsen' van een bestaande, nemen we bij Nojz uiterst serieus. We realiseren ons dat er veel van af kan hangen. De kwaliteit van een huisstijl en de wijze waarop je hem gebruikt, kan zelfs het verschil zijn tussen wel of geen succes!

Klik HIER voor enkele voorbeelden van logo's, ontwikkeld door Nojz.